Η επιχείρηση από τη Δράμα που αποδεικνύει ότι τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο αν υπάρχει πίστη, αφοσίωση και ελληνικό δαιμόνιο.
Τις προάλλες έπεσα πάνω στο άρθρο του Παναγιώτη Χριστόπουλο που δημοσιεύθηκε στο www.newsbomb.gr, και επειδή μου έκανε μεγάλη εντύπωση το αναδημοσιεύω ως έχει.
Μιλάμε για ανάπτυξη. Για παραγωγή. Για έξοδο της Ελλάδας από την κρίση καθιστώντας τις επιχειρήσεις μας ανταγωνιστικές στο εξωτερικό. Να μπορούμε να πούμε:
«Μια επιχείρηση από τη Δράμα εξάγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας στη Βόρεια Αμερική»…
Για μια στιγμή! Όσο κι αν μοιάζει εξωπραγματικό, αυτή η επιχείρηση υπάρχει ήδη ήμερα!
Από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε την στήλη «Ψωνίζουμε Ελληνικά», σας παρουσιάσαμε εταιρείες που πολλοί τις ήξεραν απλά ως ένα όνομα και δεν γνώριζαν ούτε την ιστορία τους, ούτε τη φιλοσοφία τους, ούτε τη συμβολή τους στην ελληνική οικονομία. Τις θέσαμε ως παράδειγμα για όσους θέλουν να μπουν στον κόσμο του επιχειρείν. Αναλύσαμε τις συνταγές της επιτυχίας τους, για όποιον έχει την όρεξη –και την τόλμη- να τις μιμηθεί. Και, βέβαια, μιλήσαμε για τα προϊόντα τους, ώστε να τα προτιμήσει ο Έλληνας καταναλωτής, να… ψωνίσει ελληνικά, ώστε να τις στηρίξει, για να συνεχίσουν να προσφέρουν τα μέγιστα στον τόπο.
Η Raycap είναι μια επιχείρηση – έκπληξη. Γιατί οι περισσότεροι δεν την γνωρίζουμε καν ως όνομα. Και γιατί τα προϊόντα της δεν είναι τέτοια που τα συναντάμε καθημερινά στο ράφι. Ίσα ίσα… Η Raycap παράγει προηγμένα προϊόντα για τηλεπικοινωνιακά και ενεργειακά δίκτυα αλλά και προϊόντα πρωτοποριακής τεχνολογίας ηλεκτρικής προστασίας, ενώ προσφέρει και ολοκληρωμένες λύσεις τεχνολογικών υπηρεσιών. Δεν είναι εύκολο να περιγράψεις τι ακριβώς κάνει. Οπότε ένα παράδειγμα θα μας κάνει την ζωή πιο απλή: Σε πολλά αεροδρόμια της Βόρειας Αμερικής τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας είναι προϊόντα της Raycap!
Ελληνική συνταγή, διεθνές περιβάλλον
Η προηγούμενη πρόταση, μάλιστα, κρύβει μία ακόμη πιο σημαντική αλήθεια που μας δείχνει πολλά για την Raycap. Η εταιρεία κατάφερε να πουλήσει τα προϊόντα της στις ΗΠΑ, αλλά δεν ασχολήθηκε καν με τα ελληνικά αεροδρόμια. Γιατί; Γιατί η φιλοσοφία της κινείται πολύ μακριά από τη μίζα, την διαπλοκή και το «έχω ένα γνωστό που θα το κανονίσει». Γιατί πολιτική της είναι να δουλεύει με ξεκάθαρους λογαριασμούς και να μην μπλέκει σε παγίδες. Η γραφειοκρατία και το πώς ξύπνησε ο κάθε διευθυντής δημόσιας υπηρεσίας, απλά δεν της ταιριάζει. Ναι, η συνταγή της είναι ελληνική μόνο κατά το ήμισυ –το «καλό» ήμισυ: Εργατικότητα, εξωστρέφεια, ποιότητα. Αλλά όχι παρασιτισμός και βολέματα.
Κάπως έτσι, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσεται με σταθερούς ρυθμούς, ακόμη και στην εποχή της κρίσης. Εξάγει σε χώρες της Ευρώπης, της Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας και οι εξαγωγές αυτές αντιπροσωπεύουν το 90% του συνολικού όγκου των πωλήσεών της. H Raycap διαθέτει πέντε θυγατρικές, σε ΗΠΑ, Γερμανία, Ρουμανία, Κύπρο και Βουλγαρία. Διατηρεί επίσης γραφεία στην Ιταλία, στο Μεξικό, στη Χιλή και στον Καναδά. Κάνει τζίρους της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ. Φέρνει, δηλαδή, χρήμα από έξω πουλώντας προϊόντα που κατασκευάζονται στη Δράμα.
«Στρατηγική και σκοπός της εταιρείας είναι η δημιουργία καινοτόμων λύσεων που είναι απαραίτητες και χρήσιμες στους πελάτες μας. Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι η διαμόρφωση και υποστήριξη στελεχών με ευρύτητα γνώσεων, ολοκληρωμένο χαρακτήρα, πάθος και διάθεση για προσφορά. Ανθρώπων που να είναι οδηγοί στις εξελίξεις και όχι επιβάτες. Εκεί νομίζουμε ότι εστιάζεται η επιτυχία της Raycap», λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης, κ. Κώστας Αποστολίδης.
«Ένας άλλος παράγοντας που βοηθά στην επιτυχία της στρατηγικής της εταιρείας μας είναι το σημερινό παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον. Βλέπουμε κάτι παράδοξο: η έντονη τεχνολογική ανάπτυξη έχει ανάγκη από ακόμη πιο εξειδικευμένες λύσεις, αντίθετα με το παρελθόν. Έτσι οι εξελίξεις της τεχνολογίας αναδεικνύουν νέα προβλήματα που με τη σειρά τους διαμορφώνουν καινούργιες ευκαιρίες. Για παράδειγμα, τα σύγχρονα ραντάρ που καταγράφουν ακόμα και τις πιο μακρινές και απειροελάχιστες κινήσεις είναι ευάλωτα σε ακραία καιρικά φαινόμενα με αποτέλεσμα να παραμένουν απροστάτευτα τότε όταν η χρήση τους είναι περισσότερο αναγκαία. Ακριβώς ένα τέτοιο περιβάλλον είναι το πιο κατάλληλο πεδίο δράσης για μας», συνεχίζει. Αυτή είναι η Raycap. Μια επιχείρηση που κάνει ακριβώς αυτά που έχουμε συνηθίσει να λέμε για τους Έλληνες που έφυγαν στο εξωτερικό. Κορυφαίοι στον τομέα τους, δημιουργικοί, πρωτοπόροι. Ναι, μόνο που όλα αυτά ο κ. Αποστολίδης και το επιτελείο του τα κάνουν από την Ελλάδα…
Το μέγεθος της εταιρείας
Στις συνεργασίες της Raycap περιλαμβάνονται πολύ μεγάλα ονόματα: Η General Electric, η Alstom, η AT&T, η FAA, η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, η Bell Canada, η Raytheon, η Iberdrola, οι Βέλγικοι Σιδηρόδρομοι, η Vestas, η Boston Scientific κ.ά.
Ανάμεσα στα προϊόντα και στις υπηρεσίες της Raycap είναι και τα εξής: Υπηρεσίες διαχείρισης τηλεπικοινωνιακού υλικού, σχεδιασμού ραδιοκάλυψης σε μεταφορικά δίκτυα σταθερής τροχιάς και κλειστούς χώρους, σχεδιασμού και εγκατάστασης τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών προϊόντων και ανάπτυξης νέων προϊόντων, προϊόντα τηλεπικοινωνιακών και ενεργειακών δικτύων καθώς και ηλεκτρικής προστασίας. Δηλαδή τεχνολογίες και υπηρεσίες αιχμής, από αυτές που έχουμε συνηθίσει να έρχονται μόνο από τις ΗΠΑ και την Άπω Ανατολή.
Η Raycap διαθέτει 55 διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας για την προστασία πνευματικών δικαιωμάτων σε προϊόντα που έχει αναπτύξει η ίδια. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στη Δράμα, τα κεντρικά της γραφεία στην Αθήνα, αλλά έχει και εργοστάσια στο Post Falls των ΗΠΑ, καθώς και στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας.
Όλα αυτά είναι το αποτέλεσμα μιας πορείας 25 ετών. Η Raycap ξεκίνησε το 1987 όταν ο κ. Κώστας Αποστολίδης γύρισε από το εξωτερικό και ίδρυσε την εταιρεία. Προηγουμένως, εργαζόταν στην Raychem Corporation (1979 – 1987) και στη Noranda Mines στον Καναδά (1974 – 1977). Οι σπουδές του είναι εντυπωσιακές: Είναι Διπλωματούχος Μηχανικός Μεταλλείων Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Υδρομεταλλουργία (ΜSc Engineering) στο Πανεπιστήμιο McGill του Καναδά καθώς και στην Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) στο Harvard.
Οι άνθρωποι πίσω από τη Raycap
Πρόκειται για έναν Έλληνα που θα μπορούσε να μείνει και να μεγαλουργήσει έξω. Όμως προτίμησε να γυρίσει στη πατρίδα του και με τις γνώσεις του να δημιουργήσει μια εταιρεία διεθνή. Να μαζέψει κι άλλους Έλληνες σαν κι αυτόν, εκπροσώπους μιας γενιάς με γνώσεις και διάθεση, και να στήσει μια επιχείρηση πάνω σε υγιείς βάσεις. Το πείραμά του πέτυχε. Το ανθρώπινο δυναμικό της Raycap αποτελείται από στελέχη με εξειδικευμένες γνώσεις στις τηλεπικοινωνίες, την πληροφορική, την ενέργεια, τις φυσικές επιστήμες και τη διοίκηση επιχειρήσεων. Ένα ποσοστό που ξεπερνά το 10% των εργαζομένων της διαθέτει Ph. D. και Master!
Συνολικά, σήμερα η επιχείρηση δίνει δουλειά σε περίπου 300 ανθρώπους, στην συντριπτική πλειονότητα Έλληνες. Αλλά η προσφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία και κοινωνία δεν σταματά εκεί. Ειδικά για την ακριτική Δράμα, φροντίζει να υποστηρίζει καλλιτεχνικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις που αναβαθμίζουν την ευρύτερη περιοχή. Εκτός από αυτό, προστατεύει το περιβάλλον της, ούσα μία απόλυτα καθαρή βιομηχανία που δεν εκλύει βλαβερά αέρια και δεν απορρίπτει στο περιβάλλον άλλες μορφές αποβλήτων. Όλα τα μεταλλικά και πλαστικά αντικείμενα που απορρίπτονται από την παραγωγική διαδικασία ανακυκλώνονται.
Tην επόμενη φορά που κάποιος θα πει «υψηλή τεχνολογία από την Ελλάδα; Αυτά δεν γίνονται», μπορείτε να του μιλήσετε για το παράδειγμα μιας εταιρείας από τη Δράμα. Όχι από τη Αθήνα, την Θεσσαλονίκη ή την Πάτρα. Αλλά από τη Δράμα. Που εξάγει σχεδόν σε όλο τον κόσμο λύσεις και προϊόντα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του κάθε της πελάτη, προϊόντα που ελάχιστοι άλλοι παράγουν παγκοσμίως.
Όλα γίνονται. Αρκεί να υπάρχει πίστη, αφοσίωση και λίγο ελληνικό δαιμόνιο.
www.skepsou.gr, 6 Δεκεμβρίου 2012. Πηγή www.newsbomb.gr, του Παναγιώτη Χριστόπουλου.
0 Σχόλια