Ιησούς, ο Θεός

από | 1 Σχόλιο

«Επειδή, πολλές θεωρίες και δοξασίες κυκλοφορούν, σχετικά με τη Θεότητα του Ιησού Χριστού, μου φάνηκε εύλογο να μελετήσω ακριβώς περί του θέματος, αγαπητοί φίλοι, και να αναφέρω με τη σειρά τα εδάφια, για να γνωρίσετε με βεβαιότητα Ποιος είναι ο Ιησούς Χριστός, ο Κύριος και Σωτήρας μας.» Παράφραση του Λουκά 1:1-4

Είναι αλήθεια πως ο Λόγος του Θεού, στο Δευτερονόμιο 6:4, μας διαβεβαιώνει ότι ο Θεός είναι Ένας.

«Άκου, Ισραήλ, ο Κύριος ο Θεός μας είναι ένας Κύριος.»

Ο Ίδιος ο Θεός δηλώνει:

«Εγώ είμαι ο Κύριος, και δεν υπάρχει άλλος˙ Θεός εκτός από μένα δεν υπάρχει˙ εγώ είμαι ο Κύριος, και δεν υπάρχει άλλος.»    Ησαΐας 45:5,6

Εφόσον, λοιπόν, ο Θεός είναι ένας, γιατί εγώ πιστεύω ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Θεός; Και εάν είναι, τότε είναι δύο Θεοί;

Πιστεύω, επίσης, ότι και το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός, (μελέτη, ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ, Ο ΘΕΟΣ), τότε είναι τρεις Θεοί; Από εκεί προέρχεται η λέξη Τριάδα, η οποία δεν αναφέρεται στην Αγία Γραφή.

Όπως δεν αναφέρεται η λέξη Χιλιετία, ένας όρος που περιγράφει τα χίλια χρόνια στην Αποκάλυψη κεφάλαιο 20.

Επίσης δεν αναφέρεται στην Αγία Γραφή η λέξη Τετραγράμματο, που χρησιμοποιείτε για τα τέσσερα γράμματα YHWH του Θείου ονόματος σε όλη την Παλαιά Διαθήκη.   

Αναρωτήθηκα, λοιπόν, μήπως η Αγία Γραφή φάσκει και αντιφάσκει; Ο Θεός, είναι ένας ή δεν είναι;

Έπρεπε να είμαι βέβαιος. Και έπρεπε να βρω την απάντηση.                 

Οι πηγές οι οποίες είχα για την έρευνα αυτή ήταν, ο ποιμένας ή ο πρεσβύτερος της Εκκλησίας μου, βιβλία από διάφορους συγγραφείς, το διαδίκτυο, και την Αγία Γραφή.

Σκέφτηκα πως αν ενδιαφέρομαι πραγματικά να μάθω για τον Θεό, θα πρέπει να απευθυνθώ μόνο στον Ίδιο το Θεό. Η υπόσχεσή του είναι:

«Επειδή, εγώ γνωρίζω τις βουλές που βουλεύομαι για σας, λέει ο Κύριος, βουλές ειρήνης, και όχι κακού, για να σας δώσω το προσδοκώμενο τέλος. Τότε, θα κράξετε σε μένα, και θα πάτε να προσευχηθείτε σε μένα, και θα σας εισακούσω.

Και θα με ζητήσετε, και θα με βρείτε, όταν με ζητήσετε με όλη σας την καρδιά. Και θα βρεθώ από σας, λέει ο Θεός.» Ιερεμίας 29:11-14

Η μόνη πηγή αλήθειας είναι ο Λόγος του Θεού.

« Ο λόγος ο δικός σου είναι αλήθεια.»   Ιωάννης 17:17 

« Έχουμε βεβαιότερο τον προφητικό λόγο, στον οποίο κάνετε καλά να προσέχετε, σαν σε λυχνάρι που φέγγει μέσα σε σκοτεινό τόπο, μέχρις  ότου έρθει η αυγή της ημέρας, και ο φωσφόρος ανατείλει μέσα στις καρδιές σας. Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, οδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού.» 2 Πέτρου 1:19,21

« Στον νόμο και στην μαρτυρία, αν δεν μιλούν σύμφωνα μ’ αυτό τον λόγο, σίγουρα δεν υπάρχει φως μέσα τους.»  Ησαΐας 8:20

Απέκλεισα, λοιπόν, κάθε άλλη πηγή και ξεκίνησα τη μελέτη μου με γνώμονα αυτά τα εδάφια.

Έτσι, άρχισα να μελετάω την Αγία Γραφή σε βάθος προσπαθώντας να βρω απαντήσεις στις ερωτήσεις μου. Θα ήθελα, λοιπόν, να μοιραστώ μαζί σας τα θαυμάσια πράγματα που ανακάλυψα σε σχέση με τη Θεότητα του Χριστού.

Η πρώτη ανακάλυψη για το θέμα του αν ο Θεός είναι ένας, υπάρχει στο πρώτο εδάφιο της Αγίας Γραφής.

«Στην αρχή δημιούργησε ο Θεός τον ουρανό και τη γη.»  Γένεση 1:1

Μελετώντας το εδάφιο στη γλώσσα που γράφτηκε, βρίσκω πως η λέξη Θεός, είναι Ελοχίμ, λέξη η οποία είναι στον πληθυντικό αριθμό, και στην πραγματικότητα το εδάφιο λέει:

«Στην αρχή δημιούργησε οι Θεοί τον ουρανό και τη γη.»

Παρατήρησα πως η λέξη «δημιούργησε» είναι στον ενικό αριθμό, ενώ, Εκείνος που δημιούργησε, είναι Ελοχίμ, στον πληθυντικό.

Αυτό άρχισε να με μπερδεύει λίγο, αλλά συνέχισα τη μελέτη μου τοποθετώντας την πραγματική λέξη στα εδάφια:

«Και είπε οι Θεοί: Ας γίνει φως, και έγινε φως.»  Γένεση 1:3 (η έμφαση στις λέξεις είναι δική μου)

Αυτό συνεχίζεται και στα επόμενα εδάφια της Δημιουργίας, 6,9,11,14,20, και 24.

Αναρωτήθηκα, Αυτός ο Ελοχίμ, είναι, δύο, πέντε, επτά; Πόσοι τελικά είναι;   

Η απορία μου άρχισε να διευκρινίζεται στο εδάφιο 26.

 «Και είπε οι Θεοί : ας κάνουμε άνθρωπο  σύμφωνα με τη δική μας εικόνα, σύμφωνα με τη δική μας ομοίωση.»  Γένεση 1:26

Άρα, Αυτός, ο ένας Θεός, στην πραγματικότητα είναι περισσότεροι από ένας, (είναι ο Ελοχίμ) καθώς απευθύνεται σε κάποιους άλλους, στον πληθυντικό.

Η σκέψη αυτή ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο όταν έφτασα στη Γένεση  11:5,7 

«Και ο Κύριος κατέβηκε για να δει την πόλη και τον πύργο, που οικοδόμησαν οι γιοι των ανθρώπων. Και ο Κύριος είπε: Δέστε, ένας λαός, και όλοι έχουν μία γλώσσα… Ελάτε, ας κατέβουμε, και ας συγχύσουμε εκεί τη γλώσσα τους.»

Η λέξη «Κύριος» στα εδάφια αυτά είναι YHWH, Ιεοβά, Ιαχβέ ή Ιεχωβά, ανάλογα πώς το προφέρει κανείς και καμία δεν είναι λάθος.

Στα εδάφια αυτά, ο Θεός Ιεοβά (αυτή την προφορά χρησιμοποιώ εγώ» κατεβαίνει για να δει τα έργα των ανθρώπων.

Και μιλάει στον πληθυντικό. «Δέστε», «Ελάτε», «ας κατεβούμε» και «ας συγχύσουμε». Άρα, ο Θεός, στον ουρανό, από τον οποίο «θα κατεβούνε», είναι περισσότεροι από ένας, είναι ο Ελοχίμ,  Θεοί.

Το επόμενο ερώτημα είναι: Αν δεν είναι ένας, τότε, πόσοι είναι;

Στη Γένεση 19:24, ανακαλύπτω ότι υπάρχουν δύο Ιεοβά.

(τα εδάφια από εδώ και μετά είναι από την απόδοση της Αγίας Γραφής, μετάφραση Νέου Κόσμου στην οποία χρησιμοποιείται το όνομα Ιεχωβά.)

«Και έβρεξε ο Ιεοβά (1)επάνω στα Σόδομα και τα Γόμμορα θειάφι και φωτιά από τον Ιεοβά (2) του ουρανού.»

Εδώ έχουμε, έναν Ιεοβά που είναι στη γη, και είναι Αυτός που μιλούσε με τον Αβραάμ στα προηγούμενα εδάφια, και έναν Άλλον Ιεοβά, που είναι στον ουρανό και ρίχνει τη φωτιά.

Το ίδιο συμβαίνει και στο βιβλίο του Ζαχαρία, βρίσκουμε δύο Ιεοβά, ένας που είναι στον ουρανό, και ένας που είναι στη γη:

«Ω! Ω! Φεύγετε από τη γη τού βορρά, λέει ο Ιεοβά(1)· επειδή, σας διασκόρπισα στους τέσσερις ανέμους τού ουρανού, λέει ο Ιεοβά(1).

Ω! Διασώσου, Σιών, η οποία κατοικείς μαζί με τη θυγατέρα της Βαβυλώνας.  Επειδή, έτσι λέει ο Ιεοβά(2) των δυνάμεων: Ύστερα από τη δόξα με έστειλε στα έθνη, που σας λεηλάτησαν· επειδή, όποιος αγγίζει εσάς, αγγίζει την κόρη του ματιού του.» Ζαχαρίας 2:6-8

Έχοντας βρει, μέχρι τώρα, ότι υπάρχουν δύο Ιεοβά, έπρεπε να ανακαλύψω Ποιος ήταν ο Άλλος YHWH, που και οι δύο μαζί είναι Ελοχίμ, Θεοί.

Δεν θα αναφερθώ τώρα στον πρώτο YHWH, καθώς, ακόμη και αυτοί που χρησιμοποιούν το όνομα Ιεχωβά, δέχονται ότι Αυτός είναι ο Πατέρας.

Στη μελέτη μου για την ταυτοποίηση του άλλου Ιεοβά με βοήθησε ο προφήτης Ησαΐας.  

«Έτσι λέει ο Ιεοβά, ο Βασιλιάς του Ισραήλ, και ο Λυτρωτής του, ο Ιεοβά των δυνάμεων: Εγώ είμαι ο πρώτος, και εγώ ο έσχατος· και εκτός από μένα Θεός δεν υπάρχει.» Ησαΐας  44:6

Στην Καινή Διαθήκη, ο απόστολος Ματθαίος μας επιβεβαιώνει το πρώτο μέρος του εδαφίου, αναφέροντας άλλη μία προφητεία, μέσω του προφήτη Ζαχαρία, ότι ο Χριστός είναι ο Βασιλιάς του Ισραήλ.

«Πηγαίνετε στην κωμόπολη, που είναι απέναντί σας· κι αμέσως θα βρείτε ένα θηλυκό γαϊδούρι δεμένο, και μαζί του ένα πουλαράκι· λύστε τα, και φέρτε τα σε μένα. Ματθαίος 21:2

«Και όλο τούτο έγινε, για να εκπληρωθεί αυτό που ειπώθηκε διαμέσου τού προφήτη,(Ζαχαρίας 9:9) που είπε:  «Πείτε στη θυγατέρα Σιών»: «Δες, ο βασιλιάς σου έρχεται σε σένα πράος, και καθισμένος επάνω σε γαϊδούρι, και πουλάρι, αρσενικό γέννημα υποζυγίου». Ματθαίος 21:4,5

Αυτό μας αποκαλύπτει ότι ο Ιεοβά Βασιλιάς του Ισραήλ, είναι ο Χριστός.

Στο δεύτερο μέρος της προφητείας μας αναφέρει ότι ο Θεός Ιεοβά, είναι ο Λυτρωτής του λαού Του.

«Έτσι λέει… ο Λυτρωτής του, ο Ιεοβά των δυνάμεωνΗσαΐας   44:6β

Αυτό μας παραπέμπει στο Ευαγγέλιο του Ματθαίου όπου ο άγγελος Γαβριήλ μιλώντας για τη Μαρία, αποκαλύπτει στον Ιωσήφ, και κατ’ επέκταση και σε μας ότι ο Ιεοβά τον Δυνάμεων, ο Λυτρωτής του λαού Του, είναι ο Ιησούς:

«Θα γεννήσει έναν γιο, και θα αποκαλέσεις το όνομά του Ιησού˙ επειδή, αυτός θα σώσει τον λαό του από τις αμαρτίες τουςΜατθαίος 1:21

Στο τρίτο μέρος του εδαφίου, ο Ίδιος ο Ιεοβά μας δηλώνει:

«Έτσι λέει ο Ιεοβά:… Εγώ είμαι ο πρώτος, και εγώ ο έσχατος· και εκτός από μένα Θεός δεν υπάρχει Ησαΐας  44:6

Το τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής, ξεκινάει με την εξής δήλωση:

«Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ του Ιησού Χριστού, που έδωσε σ’ αυτόν ο Θεός, για να δείξει στους δούλους του, εκείνα που σύντομα πρέπει να γίνουν· και τα φανέρωσε, στέλνοντας με τον άγγελό του στον δούλο του τον Ιωάννη· ο οποίος μαρτύρησε για τον λόγο τού Θεού, και για τη μαρτυρία τού Ιησού Χριστού, και για όσα είδε.» Αποκάλυψη 1:1,2

Σύμφωνα με την αρχική αυτή δήλωση, το βιβλίο αυτό μας αποκαλύπτει Ποιος είναι ο Χριστός, Τί θα γίνει στο τέλος του κόσμου, και γιατί θα γίνει. Αμέσως μετά, ο Ίδιος ο Χριστός αποκαλύπτει Ποιος πραγματικά Είναι.

Απόλυτα σύμφωνος με την προφητεία του Ησαΐα 44:6, δηλώνει:

«Εγώ είμαι το Α και το Ω, η αρχή και το τέλος, λέει ο Κύριος, … : «Εγώ είμαι… ο Ων και ο Ην και ο Ερχόμενος, ο Παντοκράτορας.» Αποκάλυψη 1:8

Που σημαίνει: «Εγώ είμαι Αυτός που Υπάρχει, που Υπήρχε και που θα Έρθει.»

Όταν ο Ιωάννης τον είδε, μας λέει ότι:

«’Επεσα κοντά στα πόδια του σαν νεκρός· και έβαλε επάνω μου το δεξί του χέρι, λέγοντας: Μη φοβάσαι· εγώ είμαι ο πρώτος και ο τελευταίος.» Αποκάλυψη 1:17

Καθώς, στα πρώτα εδάφια της συνάντησής του ο Ιησούς λέει στον Ιωάννη:  «Εγώ είμαι το Α και το Ω, η αρχή και το τέλος.» Αποκάλυψη 1:8

Τελειώνοντας τις αποκαλύψεις που έχει δώσει στον αγαπητό μαθητή Του, που ήταν εξόριστος για την πίστη του, ο Χριστός επισφραγίζει τα λεγόμενά Του με την ίδια επιβεβαίωση:

«Εγώ είμαι το Α και το Ω, αρχή και τέλος, ο πρώτος και ο τελευταίος.» Αποκάλυψη 22:13

Μία ακόμη προφητεία που ο Παντοδύναμος Θεός, ο Δημιουργός του σύμπαντος μας δίνει, αναφέρει το όνομα που θα Του δοθεί, κατά τη γέννησή Του ως άνθρωπος. η προφητεία αυτή, όπως και οι άλλες, επιβεβαιώνει ότι ο Χριστός είναι ένας από τους τρεις Ιεοβά βρίσκεται  στον Ησαΐα.  

«Γι’ αυτό, ο ίδιος ο Ιεοβά θα σας δώσει ένα σημάδι· Δέστε, η παρθένος θα συλλάβει και θα γεννήσει γιο, και το όνομά του θα αποκληθεί Εμμανουήλ.» Ησαΐας 7:14

Εδώ βρίσκουμε και πάλι δύο Ιεοβά. Α) Αυτός που θα εμείνει στον ουρανό, και Β) Αυτός που θα κατέβει στη γη και θα γεννηθεί ως άνθρωπος για να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στον αμαρτωλό άνθρωπο να επανακτήσει τη δόξα που είχε πριν αμαρτήσει.

Καθώς ο άγγελος αναγγέλλει τα καλά νέα στη Μαριάμ και τον Ιωσήφ, ο Ματθαίος κλείνει την αφήγησή του με τα εξής λόγια.»  

«Και όλο αυτό έγινε για να εκπληρωθεί εκείνο που ειπώθηκε από τον Κύριο διαμέσου τού προφήτη, που έλεγε: «Δέστε, η παρθένος θα συλλάβει, και θα γεννήσει έναν γιο, και θα αποκαλέσουν το όνομά του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ», που ερμηνευόμενο σημαίνει: Μαζί μας είναι ο Θεός. Ματθαίος 1:22,23

Αυτό είναι ένα από τα ονόματα του Χριστού, και ο απόστολος Ιωάννης που ήξερε πολύ καλά τα Εβραϊκά, και για να μη γίνει παρερμηνεία από καμία μη Χριστιανική Οργάνωση ή Δόγμα, μας διευκρινίζει ότι το «ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ», ερμηνευμένο (στα Ελληνικά) σημαίνει Ο ΙΕΟΒΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.

Τι θαυμαστός που είναι ο Θεός μας, ο Ελοχίμ, που δυόμιση χιλιάδες χρόνια πριν, μας έχει ενημερώσει: «Δέστε, εγώ, ο Ιεοβά ο Λυτρωτής σου, θα έρθω και θα μείνω μαζί σου, για να μπορείς εσύ να είσαι μαζί Μου.» 

Ο Λόγος του Θεού μας διευκρινίζει ότι ο Ιεοβά Δημιουργός, στη Γένεση 1:1-24, είναι ο Χριστός.

:3 Και είπε ο Θεός: Ας γίνει φως· και έγινε φως·

:6 Και είπε ο Θεός: Ας γίνει στερέωμα ανάμεσα στα νερά.

:9 Και είπε ο Θεός: Ας μαζευτούν τα νερά που είναι κάτω από τον ουρανό σε έναν τόπο.

:11 Και είπε ο Θεός: Ας βλαστήσει η γη χλωρό χορτάρι.

:14 Και είπε ο Θεός: Ας γίνουν φωστήρες στο στερέωμα του ουρανού.

:20 Και είπε ο Θεός: Ας γεννήσουν τα νερά θαλάσσια ζώα σε αφθονία και πουλιά που πετούν επάνω από τη γη προς το στερέωμα του ουρανού.

:24 Και είπε ο Θεός: Ας γεννήσει η γη έμψυχα ζώα σύμφωνα με το είδος τους, κτήνη, και ερπετά και ζώα της γης σύμφωνα με το είδος τους.

Ο Απόστολος Ιωάννης, σε όλο το Ευαγγέλιό του καταδεικνύει τη Θεότητα του Ιησού Χριστού. Και ξεκινάει με τον Ιησού ως Δημιουργό.

«ΣΤΗΝ αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος. Αυτός ήταν στην αρχή προς τον Θεό. Όλα έγιναν διαμέσου αυτού· και χωρίς αυτόν δεν έγινε ούτε ένα το οποίο έχει γίνει Ιωάννης 1:1-3

Ο Ψαλμωδός, το βεβαιώνει:

«Με τον λόγο τού Κυρίου έγιναν οι ουρανοί, και με την πνοή τού στόματός του ολόκληρη η στρατιά τους.»   Ψαλμός 33:6

«Επειδή, αυτός είπε, και έγινε· αυτός πρόσταξε, και στερεώθηκε.» Ψαλμός 33:9

Ο απόστολος Ιωάννης συνεχίζει την κατάδειξη του Ιησού ως Δημιουργού:

«Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας.» Ιωάννης 1:14

Ποιος από τους τρεις Ιεοβά (Ελοχίμ) ήταν ο Λόγος ο Οποίος δημιούργησε τα πάντα, και πήρε ανθρώπινη σάρκα για να σώσει τον άνθρωπο; Αυτός είναι ο Χριστός.

Ο απόστολος Παύλος αναφερόμενος για τον Χριστό μας λέει:

«Διαμέσου αυτού κτίστηκαν τα πάντα, αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς κι αυτά που είναι επάνω στη γη, τα ορατά και τα αόρατα, είτε θρόνοι είτε κυριότητες είτε αρχές είτε εξουσίες, τα πάντα κτίστηκαν διαμέσου αυτού και γι’ αυτόν· κι αυτός είναι πριν από όλα, και όλα συντηρούνται διαμέσου αυτού· κι αυτός είναι η κεφαλή τού σώματος, της εκκλησίας· ο οποίος είναι αρχή, πρωτότοκος από τους νεκρούς, για να γίνει αυτός πρωτεύων σε όλα.

Επειδή, ο Πατέρας ευδόκησε μέσα σ’ αυτόν να κατοικήσει ολόκληρο το πλήρωμα, και διαμέσου αυτού, να συμφιλιώσει τα πάντα με τον εαυτό του, αφού ειρηνοποίησε διαμέσου τού αίματος του σταυρού του, διαμέσου αυτού, είτε αυτά που είναι επάνω στη γη είτε αυτά που είναι μέσα στους ουρανούς.»  Κολοσσαείς 1:16-20

Θα κλείσω με μία άλλη προφητεία για το Χριστό, η οποία Τον συστήνει σε μας με διάφορα ονόματα:   

«Επειδή, παιδί γεννήθηκε σε μας, γιος δόθηκε σε μας˙ και η εξουσία θα είναι επάνω στον ώμο του˙ και το όνομά του θα αποκληθεί: Θαυμαστός, Σύμβουλος, Ισχυρός Θεός, Πατέρας του Μέλλοντα Αιώνα, Άρχοντας Ειρήνης.»   Ησαΐας 9:6

Μέσα από όλες αυτές τις προφητείες και την εκπλήρωσή τους στο πρόσωπο του Ιησού, αβίαστο συμπέρασμα βγαίνει πως ο Ιησούς είναι ο Άλλος Ιεοβά.

Ας δούμε τώρα αν ο Ίδιος ο Ιησούς αποδέχεται αυτό το συμπέρασμα που εμείς βγάζουμε.

Στη Γένεση κεφάλαιο 18 υπάρχει η αφήγηση της επίσκεψης του Ιεοβά  στον Αβραάμ, όπου και του αναγγέλλει πως θα κάψει τα Σόδομα και τα Γόμμορα.

Το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται 10 φορές στον Θεό με το όνομα Ιεοβά.

:1 ΚΑΙ ο Ιεοβά φάνηκε σ’ αυτόν στις βελανιδιές Μαμβρή, ενώ καθόταν στην είσοδο της σκηνής στον καύσωνα της ημέρας.

:13 Και είπε ο Ιεοβά στον Αβραάμ: Γιατί γέλασε η Σάρρα, λέγοντας: Αφού εγώ γέρασα, πραγματικά θα γεννήσω;

:14 Είναι τίποτα αδύνατο στον Ιεοβα; Στον ορισμένο καιρό θα επιστρέψω σε σένα, κατά την ίδια αυτή εποχή τού χρόνου, και η Σάρρα θα έχει έναν γιο.

:17 Και ο Ιεοβά είπε: Θα κρύψω εγώ από τον Αβραάμ οτιδήποτε κάνω;

:19 επειδή, τον γνωρίζω, ότι θα διατάξει τους γιους του και την οικογένειά του, ύστερα απ’ αυτόν και θα φυλάξουν τον δρόμο τού Ιεοβά, για να εκτελούν δικαιοσύνη και κρίση, ώστε ο Ιεοβά να επιφέρει επάνω στον Αβραάμ τα όσα μίλησε σ’ αυτόν.

:20 Και ο Ιεοβά είπε: Η κραυγή των Σοδόμων και των Γομόρρων πλήθυνε και η αμαρτία τους είναι υπερβολικά βαριά·

:22 Και όταν οι άνδρες αναχώρησαν από εκεί, πήγαν στα Σόδομα· και ο Αβραάμ στεκόταν ακόμα μπροστά στον Ιεοβά.

:26 Και είπε ο Ιεοβά: Αν βρω στα Σόδομα 50 δικαίους μέσα στην πόλη, θα συγχωρήσω σε ολόκληρο τον τόπο για χάρη τους.

:33 Και ο Ιεοβά αναχώρησε, αφού έπαυσε να μιλάει στον Αβραάμ· και ο Αβραάμ επέστρεψε στον τόπο του.

Στο κεφάλαιο αυτό, ο Αβραάμ βλέπει και συνομιλεί με τον Ιεοβά Θεό.

Δύο χιλιάδες χρόνια αργότερα, όταν ο ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ο Ιεοβά Λυτρωτής γεννιέται και αρχίζει τη διακονία Του, λέει στους Ιουδαίους ότι ο Αβραάμ τον είδε και χάρηκε γι’ αυτό. Οι Ιουδαίοι Τον περιγέλασαν. «Τι μας λες τώρα;» του είπαν. «Εσύ δεν είσαι ούτε 50 χρονών και μας λες ότι ο Αβραάμ σε είδε;» Ο Ιησούς τους είπε: «Μπορώ να σας διαβεβαιώσω το εξής: Πριν γεννηθεί ο Αβραάμ εγώ υπήρχα.» Καταπληκτικό! Ο Ιησούς τους διαβεβαιώνει πως Αυτός είναι ο Ιεοβά που συνομιλούσε με τον Αβραάμ. Ας δούμε πώς ακριβώς το γράφει ο απόστολος Ιωάννης στο ευαγγέλιό του.

«Ο Αβραάμ, ο πατέρας σας, είχε αγαλλίαση να δει τη δική μου ημέρα, και είδε, και  χάρηκε. Οι Ιουδαίοι, λοιπόν, είπαν σ’ αυτόν: Ακόμα 50 χρόνια δεν έχεις, και είδες τον Αβραάμ; Ο Ιησούς είπε σ’ αυτούς: Σας διαβεβαιώνω απόλυτα: Πριν γίνει ο Αβραάμ εγώ είμαι Ιωάννης 8:56-58.

Φυσικά, υπάρχει πληθώρα εδαφίων τα οποία αποδεικνύουν τη Θεότητα του Χριστού, και πως Αυτός είναι μία από τις τρεις προσωπικότητες του Θεού Ελοχίμ, όπως Αυτός εκδηλώνεται σε εμάς μέσα στον Άγιο Λόγο Του.

Το μικρό αυτό έντυπο δεν μπορεί να συμπεριλάβει όλα γύρω από τη Θεότητα του Χριστού Ιεοβά.

Ως παράδειγμα, ο Ίδιος ο Χριστός Ιεοβά λέει:

«Παρουσιάστε την αναφορά σας και την έκθεσή σας. Ναι, ας κάνουν σύσκεψη με ενότητα. Ποιος έκανε να ακουστεί αυτό πριν από πολύ καιρό; Ποιος το ανέφερε από εκείνον τον καιρό; Όχι εγώ, ο Ιεοβά, εκτός από τον οποίο δεν υπάρχει άλλος Θεός; Θεός δίκαιος και Σωτήρας, που δεν υπάρχει κανείς εκτός από εμένα;»   Ησαΐας 45:21  

Ο απόστολος Παύλος, χρησιμοποιεί τα ίδια αυτά λόγια για να επιβεβαιώσει το Σωτήριο έργο που ο Χριστός προ είπε στον προφήτη Ησαΐα να γράψει.

«Δεν υπάρχει σωτηρία μέσω κανενός άλλου, γιατί δεν υπάρχει άλλο όνομα κάτω από τον ουρανό που να έχει δοθεί μεταξύ των ανθρώπων, μέσω του οποίου πρέπει να σωθούμε.» Πράξεις 4:12

Συνεχίζοντας ο Ιεοβά Χριστός την παραπάνω προφητεία, στα δύο επόμενα εδάφια του προφήτη Ησαΐα, αναγγέλλει με παρρησία:

«Στραφείτε σε εμένα και σωθείτε, όλοι εσείς που βρίσκεστε στα πέρατα της γης, διότι εγώ είμαι ο Θεός και δεν υπάρχει άλλος. Στον εαυτό μου ορκίστηκα – από το ίδιο μου το στόμα βγήκε ο λόγος με δικαιοσύνη, ώστε δεν θα επιστρέψει – ότι σε εμένα θα λυγίσει κάθε γόνατο, κάθε γλώσσα θα ορκιστεί, λέγοντας, ασφαλώς στον Ιεοβά υπάρχει πλήρης δικαιοσύνη και ισχύς. Όλοι όσοι εξάπτονται εναντίον του θα έρθουν κατευθείαν σε αυτόν και θα ντραπούν.» Ησαΐας 45:22-24  

Αυτά τα λόγια του Ιεοβά Χριστού, χρησιμοποιεί ο απόστολος Παύλος για να πει:

«Ώστε στο όνομα του Ιησού να λυγίσει κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων· και κάθε γλώσσα να ομολογήσει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι Κύριος, σε δόξα τού Πατέρα Θεού.»  Φιλιππησίους 2:10,11

Τελειώνω με μία δήλωση επιβεβαίωσης από τον Ίδιο τον Ιεοβά Πατέρα προς τον Ιεοβά Χριστό.

«Για τον Υιό, όμως, λέει: «Ο θρόνος σου, ω Θεέ, είναι στον αιώνα τού αιώνα· σκήπτρο ευθύτητας είναι το σκήπτρο τής βασιλείας σου.» Εβραίους 1:8

Τώρα, αν μια μερίδα ανθρώπων οι οποίοι για τους γνωστούς λόγους δεν πιστεύουν και δεν αποδέχονται τη Θεότητα του Χριστού, ο απόστολος Παύλος λέει για αυτούς:

«Επειδή, αν μερικοί δεν πίστεψαν, τι με τούτο; Μήπως η απιστία τους θα καταργήσει την πίστη τού Θεού; Μη γένοιτο· αλλά, ας είναι ο Θεός αληθής, και κάθε άνθρωπος ψεύτης· καθώς είναι γραμμένο: «Για να δικαιωθείς στα λόγια σου, και να νικήσεις όταν κρίνεσαι». Ρωμαίους 3:3,4

Άλλωστε, «Κανένας δεν μπορεί να πει τον Ιησού Κύριο (Ιεοβά),  παρά μονάχα διαμέσου του Αγίου Πνεύματος.» 1 Κορινθίους 12: 3

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Με κανέναν τρόπο δεν θα ήθελα να περάσει η ιδέα ότι με αυτή τη σύντομη μελέτη θέλω να υπερασπιστώ τον Κύριο Ιησού Χριστό. Είμαι ο πλέον ανάξιος και ο Ιησούς Χριστός δεν χρειάζεται την υπεράσπιση από κανέναν αμαρτωλό άνθρωπο.

Η μελέτη αυτή έχει σκοπό να ενδυναμώσει την πίστη μας στον Ιησού Χριστό και να αποτρέψει άτομα να πλανηθούν από τις παγίδες του Εωσφόρου, ο οποίος έγινε Διάβολος και Σατανάς και προσπαθεί με κάθε μέσον να μειώσει τον Ιησού Χριστό.

(Για το Τρίτο πρόσωπο του ΕΛΟΧΙΜ, του YHWH, Ιεοβά, Άγιο Πνεύμα, διαβάστε το έντυπο), ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ, Ο ΘΕΟΣ. όπως και το άρθρο Άγιο Πνεύμα: πρόσωπο ή απρόσωπη δύναμη;

Πηγή: Α.Μ Ποιμένας Θεολόγος.

Μοίρασε το:

1 Σχόλιο

  1. נערות ליווי באתר ישראל לאדי

    Everything is very open with a really clear clarification of the issues. It was definitely informative. Your site is very helpful. Thanks for sharing!

    Απάντηση

Υποβάλετε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μάθε περισσότερα

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα από εμάς ή χρειάζεσαι διευκρινίσεις,  γράψε μας ένα μήνυμα και θα χαρούμε πολύ να σε γνωρίζουμε.

Θέλεις δωρεάν βιβλίο;

Επικοινώνησε μαζί μας και πάρε ένα βιβλίο δώρο.

Κατηγορία

Tags

Χρειάζεσαι πνευματική βοήθεια;

Σε απασχολούν θέματα της
επικαιρότητας, πνευματικά 
θέματα η θέματα που 
σχετίζονται με την θρησκεία; 
Μπορείς να επικοινωνήσεις
μαζί μας  για μελέτη και βοήθεια 
μέσα από την Αγία Γραφή.

Συμφωνώ ότι οι πληροφορίες που παρέχω μέσω αυτής της ιστοσελίδας, συλλέγονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία για σκοπούς επικοινωνίας. Αντιλαμβάνομαι το γεγονός ότι έχω το δικαίωμα να υποχωρήσω ανά πάσα στιγμή, καθώς επίσης ότι έχω το δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά δεδομένα που παρέχω στο συγκεκριμένο δικτυακό τόπο. Κανένα από τα προσωπικά δεδομένα που εισάγονται δεν θα διαμοιραστούν σε τρίτους.

Διαβάστε επίσης…

ΕΛΟΑΧ

ΕΛΟΑΧ

Η λέξη αυτή είναι ενικός του Ελοχίμ και έχει την ίδια έννοια με το Έλ, που σημαίνει Θεός. Στην Π.Δ. το συναντάμε κυρίως στην ποίηση, σαν αντικείμενο λατρείας, αν και η ιδέα της δύναμης εξακολουθεί να είναι πρωταρχική. Είναι ο Ισχυρός που πρέπει να λατρεύεται. Μόνο...

Τα ονόματα του Θεού (Ελοχίμ)

Τα ονόματα του Θεού (Ελοχίμ)

Ελοχίμ (Θεός) Ο Μωυσής, κάτω από την οδηγία του Αγίου Πνεύματος, μας παρουσιάζει το πρώτο όνομα του Θεού στην Πεντάτευχο. Η Γένεση 1:1 αρχίζει: «Στην αρχή δημιούργησε ο Θεός. Το όνομα που χρησιμοποιεί εδώ για τον Θεό είναι η λέξη Ελοχίμ. Απ’ όλα τα ονόματα του Θεού,...

Τα ονόματα του Θεού (Εισαγωγή)

Τα ονόματα του Θεού (Εισαγωγή)

Εισαγωγή Το όνομα είναι κάτι που δίνεται από τους γονείς. Στους αρχαίους πολιτισμούς το όνομα ενός ατόμου χαρακτήριζε κάτι σχετικά με την ιδιοσυγκρασία του και την προσωπικότητά του. Την εποχή της Π.Δ οι Πατριάρχες και γενικά οι Ισραηλίτες, ταυτίζονταν με ονόματα που...