Bookmark and Share

Βάλτε στη διατροφή σας τις παρακάτω τροφές που με ελάχιστες θερμίδες, θα προσφέρουν στον οργανισμό σας αντιοξειδωτικά, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες κ.ά. σημαντικά συστατικά για την υγεία σας.

Ξέρετε ότι υπάρχουν τροφές που επιβεβαιώνουν το ρητό «το τερπνόν μετά του ωφελίμου»; Κι όμως, λαχανικά όπως το σπανάκι και το ραπανάκι ή βότανα όπως το τσάι και το κάρδαμο, προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην υγεία μας, είναι νόστιμα και μάλιστα κάνουν καλό στη σιλουέτα μας, καθώς έχουν ελάχιστες θερμίδες.

Σέλερι
Αυτή είναι η απόλυτη τροφή με χαμηλές θερμίδες. Πολλοί μπορεί να το υποτιμούν, αλλά κάνουν λάθος. Εκτός του ότι είναι μια φυσική τροφή με ελάχιστες θερμίδες (περίπου 5 θερμίδες ανά κομμάτι), έχει σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Επίσης πιστεύεται ότι ορισμένα φυτοχημικά συστατικά που βρίσκονται στο σέλερι, μπορεί να χαλαρώνουν τον μυϊκό ιστό στα τοιχώματα των αρτηριών, να αυξάνουν τη ροή του αίματος και έτσι να μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Τσάι, κάρδαμο και άλλα βότανα και καρυκεύματα
Το πράσινο τσάι (φυσικά χωρίς γλυκαντικά) είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο και προωθούν την καύση του λίπους. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση 2-4 φλιτζανιών πράσινο τσάι την ημέρα, μπορεί να βοηθήσει στην καύση επιπλέον 50 θερμίδων. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 2,5 κιλά τον χρόνο!  Αντίστοιχα το κάρδαμο έχει μόλις 53 θερμίδες/450 γρ., αλλά είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, C και Κ. Μια μελέτη στο περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition, βρήκε επίσης ότι είναι πλούσιο στα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και β-καροτένιο.

Σπανάκι
Θα πρέπει να φάτε 15 φλιτζάνια από την αγαπημένη τροφή του Popeye, για να λάβετε 100 θερμίδες. Εκτός του ότι είναι πλούσιο σε βιταμίνη Κ, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο και σελήνιο, το σπανάκι περιέχει μια ορμόνη που επιτρέπει την πιο γρήγορη αποκατάσταση του μυϊκού ιστού, σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστημίου Rutgers.

Τυρί Cottage
Περιέχει περίπου το 1/5 των θερμίδων που υπάρχουν στα περισσότερα τυριά και έχει τις λιγότερες θερμίδες από τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Σίγουρα δεν προσφέρει τόσο πολλές βιταμίνες, όσο τα φρούτα και τα λαχανικά, αλλά είναι μια τροφή χαμηλής θερμιδικής αξίας και υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες. Απλά να είστε προσεκτικοί στην ποσότητα αλατιού που περιέχει.

Πράσινη πιπεριά
Σε μόλις ένα φλιτζάνι ψιλοκομμένης πιπεριάς, θα βρείτε περισσότερη βιταμίνη C από ό, τι σε ένα πορτοκάλι, με μόλις το 1/3 των θερμίδων. Επίσης, οι πράσινες πιπεριές είναι φθηνότερες από ό, τι οι κόκκινες, οι κίτρινες και οι πορτοκαλί και είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, λίγη πρωτεΐνη και βιταμίνη Α.

Μανιτάρια
Τα μικρά μανιτάρια περιέχουν μόλις δύο θερμίδες το καθένα, που σημαίνει ότι θα μπορούσατε να φάτε δεκάδες χωρίς να βάλετε σε κίνδυνο τη δίαιτά σας. Τα άγρια μανιτάρια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Αν μάλιστα τα μαγειρεύετε με κόκκινο κρασί, που περιέχει το αντιοξειδωτικό ρεσβερατρόλη, θα αυξήσετε την ικανότητά τους να τονώνουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Ραπανάκι
Αυτά τα μικρά σφαιρικά φυτά, τρώγονται ολόκληρα και έχουν ελάχιστες θερμίδες. Τα οφέλη τους ποικίλλουν ανάλογα με τις ποικιλίες τους, αλλά σε γενικές γραμμές όλες οι ποικιλίες έχουν άφθονη βιταμίνη C και διευκολύνουν τη διαδικασία της πέψης.

Λάχανο
Χρειάζεστε λίγη ποσότητα λάχανου –το οποίο μάλιστα έχει λίγες θερμίδες- για να προσλάβετε τα σημαντικά θρεπτικά του οφέλη. Ένα μόλις φλιτζάνι είναι πλούσιο στην αντικαρκινική και αντιμικροβιακή ένωση σουλφοραφάνη, η οποία καταπολεμά τις καταστροφικές για τα κύτταρα ελεύθερες ρίζες.

Σπαράγγια
Περίπου ένα κιλό σπαράγγια -περισσότερο από όσο μπορείτε να φάτε σε μια μερίδα- έχει λιγότερες από 200 θερμίδες. Κάθε μερίδα είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ, που προστατεύει τα οστά και σε φυλλικό οξύ, το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων και μειώνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας.

Ξηροί καρποί
Οι «παρεξηγημένοι» ξηροί καρποί αποτελούν κομμάτι της μεσογειακής διατροφής και είναι τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας, ενώ έχει βρεθεί να έχουν ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό. Μια μερίδα ξηρών καρπών (π.χ. 6 αμύγδαλα, 2 ολόκληρα καρύδια, 15 φιστίκια) αποδίδει στον οργανισμό μας μόλις 45 θερμίδες! Αν καταναλώνετε καθημερινά ωμούς, ανάλατους και μη καραμελωμένους ξηρούς καρπούς, εφοδιάζετε τον οργανισμό σας με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα σας παχύνουν αν τους καταναλώνετε με μέτρο.

www.skepsou.gr, 18 Σεπτεμβρίου 2013. Πηγή www.enallaktikidrasi.com

Bookmark and Share