Bookmark and Share

Πώς γίνεται ένα άρθρο που αναφέρεται σε μια επιχείρηση εστίασης να βρίσκεται στην κατηγορία "Πολιτισμός"; Και όμως διαβάζοντας το παρακάτω άρθρο από το Andro.gr μας "αναγκάζει" όχι μόνο να το αναδημοσιεύσουμε αλλά και να το βάλουμε στη συγκεκριμένη κατηγορία, γιατί όπως το θέτει ο υπεύθυνος του καταστήματος κ. Βενιέρης "Η όλη φιλοσοφία γύρω από τους “Μάγειρες” έχει τις ρίζες της στον ελληνικό πολιτισμό υπενθυμίζοντάς μας πράγματα που έχουμε ξεχάσει".

Εδώ και έξι μήνες, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, λειτουργεί ένα μαγειρείο διαφορετικό από τα άλλα. Ένα μαγειρείο που δεν είναι προσανατολισμένο στην υστερική κερδοφορία, αλλά στη λογική ότι τίποτα δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένο. Χωρίς να έχουμε κάποιο ραντεβού, μπήκαμε στους “Μάγειρες” και ζητήσαμε τον υπεύθυνο του καταστήματος. Όταν οι πρώτες λέξεις από τον διευθυντή Θάνο Βενιέρη είναι “Δημητρό, πεινάς;” καταλαβαίνεις πως ο πάγος έχει ραγίσει. Λίγα λεπτά αργότερα είχε σπάσει εντελώς. Τόσο που η κουβέντα άργησε να πάει στην όλη προσπάθεια και ξεκίνησε με το που έφτασε το γλυκό στο τραπέζι. Η όλη φιλοσοφία γύρω από τους “Μάγειρες” έχει τις ρίζες της στον ελληνικό πολιτισμό, εξηγεί ο κ. Βενιέρης, υπενθυμίζοντάς μας πράγματα που έχουμε ξεχάσει. «Ήρθαν οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικάνοι και μας έπεισαν ότι αξία έχει ότι μπορεί να μετρηθεί. Ότι μόνο μετρήσιμα μεγέθη έχουν σημασία και, βέβαια, τα έχουν ισολογισμένα. Ακόμα και τότε, όμως, υπάρχουν μερικές πράγματα που υποδηλώνουν την υπεραξία. Στον ελληνικό πολιτισμό πάντα βάζαμε στη συνάρτηση και στοιχεία που δεν ήταν μετρήσιμα, αλλά αυτό βαθμιαία χάθηκε και φτάσαμε να παραβλέπουμε την ουσία. Σε αυτήν τη λογική κάναμε τους “Μάγειρες” και είπαμε να επαναφέρουμε μέσα από το φαγητό τις ρίζες του ελληνικού πολιτισμού, όσο αστείο κι αν φαίνεται αυτό σε ένα σύγχρονο μαγειρείο».

«Επιλέξαμε να αγνοήσουμε όλες τα βασικά του marketing για μια επιχείρηση», επισημαίνει ο Θάνος Βενιέρης. Και τονίζει τις ευαισθησίες των “Μαγείρων” στη διαδικασία επιλογής προσωπικού. «Το marketing λέει ότι μια επιχείρηση πρέπει να βγάζει κέρδη, η σχέση κερδοφορίας πρέπει να είναι συγκεκριμένη και άλλα. Δεν συμφωνούμε. Στους “Μάγειρες” το προσεγγίζουμε διαφορετικά: πιο πολύ με την καρδιά μας πάρα με το μυαλό μας. Βλέπουμε ότι η Ελλάδα περνάει μια πάρα πολύ μεγάλη κρίση, για την οποία η πλειοψηφία του κόσμου δεν ευθύνεται. Δεν συμφωνώ καθόλου με τον κ. Πάγκαλο και το “Όλοι μαζί τα φάγαμε”. Ξέρω κόσμο που δεν έχει φάει τίποτα. Ερχόμαστε, λοιπόν, τώρα να κάνουμε μια προσπάθεια να διορθώσουμε τα πράγματα». Τι είναι, όμως, αυτό που διαφοροποιεί τους «Μάγειρες» από τα υπόλοιπα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης; Μπορεί να μην είναι οι συγκεκριμένες και ιδιαίτερες γεύσεις, σίγουρα όμως οι διαδικασίες μέχρι να φτάσει το φαγητό στο πιάτο μας και από τη στιγμή που φεύγει το πιάτο από μπροστά μας είναι μοναδικές. «Πρώτα απ’ όλα, η σχέση ποιότητας-τιμής: τα λαδερά μας κοστίζουν €3, οι κιμάδες €4 και τα κρέατά μας €5. Μετά έχουμε έναν μπουφέ που έχει σαλάτα, φαγητό, ποτό και γλυκό με €7. Στέλνουμε έτσι το μήνυμα στους πελάτες μας ότι βγάζουμε λίγα όπως κι εσείς και δεν έχουμε το μυαλό μας στο κέρδος».

«Έχουμε αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα.Θέλουμε οι “Μάγειρες” να χτίσουν γέφυρες με μικρούς παραγωγούς που αδυνατούν να μπουν στο σύστημα. Όλοι μας οι συνεργάτες, οι υπάλληλοί μας, είναι από ειδικές κοινωνικές ομάδες, όπως μακροχρόνια άνεργοι, άνεργες μητέρες, χωρισμένες με παιδιά. Τώρα σκέφτομαι να προσλάβουμε άτομα που έχουν αποφυλακιστεί και κανείς δεν τους δίνει μία ευκαιρία. Μιλήσαμε και με τον διευθυντή της Ιθάκης και εκδηλώσαμε το ενδιαφέρον μας να δώσουμε σε άτομα που έχουν απεξαρτηθεί ευκαιρίες, ώστε εκεί που η ζωή τους έχει χτίσει τοίχους εμείς να ανοίξουμε μερικά παράθυρα και να σπάσει λίγο ο κοινωνικός ρατσισμός». Ορισμένοι υποστηρίζουν πως μια προηγμένη κοινωνία φαίνεται από το πώς συμπεριφέρεται στους ηλικιωμένους, στους ανέργους και στα αδέσποτα. Στους “Μάγειρες” και οι τρεις κατηγορίες αποτελούν προτεραιότητες εξηγεί ο Θάνος Βενιέρης. «Δεν διαφημιζόμαστε πουθενά. Με τον προϋπολογισμό για τη διαφήμιση, ταΐζουμε δέκα άστεγους κι αυτό μας κάνει και κοιμόμαστε καλύτερα το βράδυ. Ό, τι περισσεύει το δίνουμε στην Eκκλησία. Ό, τι περισσεύει στο πιάτο μας έχουμε έναν συνεργάτη που το ξεχωρίζει και έρχονται Οργανισμοί που φροντίζουν τα αδέσποτα και το παίρνουν. Πληρώνουμε με άλλα λόγια έναν υπάλληλο για να ξεχωρίζει το μπρόκολο από το μισοφαγωμένο μπιφτέκι, γιατί θέλουμε να μην πηγαίνει τίποτα χαμένο.

Παράλληλα, ξεκινάμε από την 1η Ιανουαρίου μία συνεργασία με τις αδερφές Πασχαλέλη, οι οποίες είναι διατροφολόγος η μία και γεροντολόγος η άλλη. Έχουμε ετοιμάσει ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής για την τρίτη ηλικία, όπου τα κορίτσια έχουν κανονίσει τα γεύματα για ευεξία, μνήμη και πολλά άλλα. Θα στέλνουμε στο σπίτι τους κάθε μέρα σαλάτα, φαγητό και γλυκό, φρεσκομαγειρεμένα, νόστιμα και υγιεινά μόνο με €100 το μήνα. Νομίζω πως τα €3 την ημέρα είναι μία πάρα πολύ καλή τιμή, η οποία δείχνει το κοινωνικό μας πρόσωπο».

www.skepsou.gr. Πηγή Andro.gr

Bookmark and Share